Onze toekomstvisie

08.05.2023

Een toekomst in het teken van elektrisch rijden en automatisering

Wie een stukje terug heeft gelezen in deze speciale editie, weet inmiddels hoe Bultman is gekomen tot wat het nu is: een ervaren autoverhuurbedrijf dat gaat voor volledige ontzorging van de klant. Maar wat is het beeld voor later? Blijft het bedrijf op deze koers doorvaren, of gaan er zaken veranderen? Eigenaar Dave Bultman heeft daar wel een idee bij.

Energietransitie

“De toekomst staat naar mijn idee vooral in het teken van de energietransitie. Over vijf jaar zal 60 tot 70% van ons wagenpark  volledig elektrisch zijn. Momenteel is dat 10%. Een andere samenstelling van het wagenpark betekent ook een andere rijervaring voor de klant en ook andere regelgeving. Denk bijvoorbeeld aan de regelgeving voor wat betreft onderhoud. Het onderhoud aan elektrische auto’s gaat anders in zijn werk. Daar gaan we natuurlijk in mee. We zorgen ervoor dat de monteurs in onze werkplaats voorzien zijn van de juiste kennis en tools.”

Automatisering

Naast de opkomst van elektrisch rijden, is automatisering een belangrijk thema als we het over de toekomst hebben. Denk hierbij aan het reserveren, afhalen en inleveren van auto’s. “Ik denk dat er straks meer geautomatiseerd gaat werken, waardoor we nóg meer flexibiliteit kunnen leveren.”

“Auto’s ophalen of inleveren kan dan bijvoorbeeld ook altijd buiten onze openingstijden. Zo werken we met nachtkluizen en een deelauto-app. Toch blijft het ook altijd mensenwerk en daarnaast houden wij van persoonlijk contact met de klant. Daarom zal de balie zoals we die nu hebben, altijd blijven bestaan. Zo kunnen we hoogwaardige service en kwaliteit blijven leveren.”

"Ondanks automatisering zal de balie altijd blijven bestaan."

Door de uitbreiding van het elektrisch wagenpark en de komst van meer automatisering in de toekomst, zal voor zowel medewerkers als klanten het één en ander veranderen. Weliswaar op een positieve manier; snellere service en meer flexibiliteit. Wat in de ogen van Dave niét gaat veranderen, is de persoonlijke service en de passie voor het vak.